KFUM-Spejderne  Høng gruppe

Centervej 61, 4270 Høng

ScoutZoneløbet

23. februar 2016 · Junior, Senior, Trop · Skrevet af Daniel Fisker Jensen

Den 27 jan. var ørnene på løb, det var et anderledes lMærkerne er på vejøb. Det var et løb på nettet.

De skulle løse opgaver på nettet, de skulle bl.a. binde knob og snakke med en gaver fra en kirkegård.

Det foregik en onsdag aften, de spiste inden løbet og hygget.

De fik også et nyt mærke til uniformen.

Om løbet

ScoutZoneløbet er et onlineløb, som første gang løb af stablen i 2006. Nu er det tilbage i en 2016-version efter en længere pause.

Konceptet bag løbet er det samme, som det altid har været. Patruljerne får posterne udleveret via Skype og sender postbesvarelsen på tekst, lydklip eller billeder via Skype eller mail. Herefter modtager patruljen point for besvarelsen. Til sidst kåres en vinder i hver enhed.

Posterne er lavet, så alle kan deltage, uanset om man sidder i spejderhytten, på bibliotektet, skolen eller hjemme på værelset. Det handler i stedet for om at være kreativ og se muligheder

Tekst(Nederste del) fra scoutzone.dk

Foto: scoutzone.dk